Program


Sardar Tagirovsky: Diótörő

Sardar Tagirovsky: Diótörő

Csajkovszkij egy fontos lenyomatot hagyott számunkra a 19. századból a zenei munkássága révén. A Diótörő c. balett zenéje az utolsó színpadi műveként egy kuriózummá vált. Sikerei ellenére a szerző elégedetlen volt a színpadi megoldásokkal.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. április 27. hétfő, 19:30

DIÓTÖRŐ
- érzelmi, asszociációs balett egy részben –
 
A Laboratorium Animae társulat előadása
Csajkovszkij egy fontos lenyomatot hagyott számunkra a 19. századból a zenei munkássága révén. A Diótörő c. balett zenéje az utolsó színpadi műveként egy kuriózummá vált. Sikerei ellenére a szerző elégedetlen volt a színpadi megoldásokkal. Zenéjét mélyebbnek ítélte meg önmaga, vagy akár fontos kortársa, Lev Tolsztoj is. Félt attól, hogy a látvány eltereli a figyelmet a zene értékeiről.

Gyerekkoromban (Oroszországban) egyenes forrásokból tapasztaltam meg ezt a zenét és balettet. Lenyűgözött minden giccsnek tűnő elem ellenére a zenében rejlő vágy és fájdalom. A mai napig lenyűgöz a monumentalitás mélyén rejtőző magány. Talán a szerző magánya ez, talán a koré, talán mindannyiunké.
A Diótörő alakjában van valami tehetetlenség, ami a szerző tehetetlensége is egyben. Vagy bármelyikünk megdermedtsége is lehetne. Bolyongunk a városban és rengeteg inger bűvöl el bennünket pillanatról pillanatra. Elragad a látvány egzisztenciális és cukrozott ereje, pont annyira, amennyire a Diótörő sokszor közkedvelt díszleteinek jellege is. És emiatt a zene lényege sokszor eltűnik, felemészti a látható világ illúziója.
A Diótörő valójában nem kel életre. Az álom nem lép be a varázslat birodalmába. Célunk az, hogy a tehetetlenség Diótörőjét felélesszük azáltal, hogy a külső látásról egy belső látás felé tereljük a figyelmünket. És ennek a belső világnak minden erejét szeretnénk a felszínre hozni az érzelmek és a zene segítségével. Ez egy érzelmi balett lesz, melyben a képzeletünk táncol.
Sardar Tagirovsky

Szereplők:
Fekete Edda, Heletya Orsolya, Horváth Julianna, Mészáros Márton, Nagyabonyi Emese, Sebestény Jakab, Szacsvai István, Székhelyi Dániel, Tóth Szilvia Lilla, Verebes Andrea, Vincze Erika

A történetet és a szöveget Csajkovszkij Diótörő című műve és élete, illetve Hoffmann története alapján szerkesztette: Nagy Bianka, Pável Réka, Szigeti Bálint, Sardar Tagirovsky és a teljes csapat.
Dramaturg: Nagy Bianka, Szigeti Bálint, Pável Réka
Asszisztens: Nagy Bianka
Játékmester: Pável Réka
A rendező munkatársa: Pável Réka, Szigeti Bálint
Rendező: Sardar Tagirovsky
Az előadás hossza: 90 perc, szünet nélkül

Ajánlatunk


Francia sanzonest, amelyben közismert és közkedvelt Edith Piaf-sanzonok és önéletrajzi vallomások elevenítik fel Piaf szenvedélyekkel, nagy mélységekkel és magasságokkal teli életét, és idézik elénk Párizs, valamint a Montmartre hangulatát.

ZORD IDŐK Az RS9 Színház előadása. Kemény Zsigmond Zord idő című regénye alapján írta: Lábán Katalin.

Elég színdarab készült már az etikátlan monogám kapcsolatokról, a Többszörös Orgazmus című produkciójával tehát az etikus nem-monogám kapcsolatok lehetőségeit járja körül. A "poliamória" vagyis sokszívűség olyan szexuális szubkultúra, ahol a szerelemnek nem előfeltétele a kizárólagosság, sem szexuális sem érzelmi értelemben.

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Pin It on Pinterest

Share This