Tenor
Mihail Gubszkij a szamarai Operában debütált énekesként, majd a moszkvai Novaja Opera vezető szólistája és a Bolsoj Színház vendégszólistája lett. Számos főszerepet énekelt, így többek között Grigorijt és Sujszkijt (Borisz Godunov), Likovot (Cári menyasszony), Berengyej cárt (Hópelyhecske), Macduffot (Macbeth), Andrejt (Mazeppa), a Halászt (A csalogány dala), továbbá Rimszkij-Korszakov Szadkójának és Zemlinsky A törpéjének címszerepeit, Jacopót (A két Foscari), Cavaradossit (Tosca), Vaszilijt (Szlonimszkij: Rettegett Iván álmai), Agrippát (A tüzes angyal), Truffaldinót (A három narancs szerelmese), Hauptmannt (Wozzeck) és Hermant (Pikk dáma). Turnézott többek között az Egyesült Államokban, Kanadában, Japánban, Európában fellépett Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Ausztriában, Svájcban és még sok helyen. Moszkvában az Orosz Nemzeti Zenekarral, Kent Nagano vezénylete alatt énekelte Bach h-moll miséjét. Énekelte a Mavrában Vaszilij szerepét az Igor Sztravinszkij Fesztiválon a Het Gelders Orkesttel, Rahmanyinovtól a Harangokat a Carnegie Hallban James Conlon vezénylete alatt, Sujszkijt (Borisz Godunov) a Mariinszkij Színházban, Prokofjev Szemjon Kotkójának címszerepét Cagliariban, Grigorijt (Borisz Godunov) Santiago de Chilében és Palermóban, Manricót (A trubadúr) a Novaja Operában és Santiago de Chulében, a Trisztán és Izolda férfi főszerepét Regensburgban, Agrippát (A tüzes angyal) és Sujszkijt a Bolsojban, Heródest (Strauss: Salome) és Hirtét (Szymanowski: Roger király) a Novaja Operában.
Pikk dáma
Magyar Állami Operaház